Koop jij een huis zonder eerst de foto’s te zien?
Wellicht is jouw antwoord ‘nee’. En net zoals potentiële kopers van een pand eerst foto’s willen zien, willen potentiële sollicitanten ook inkijk in het bedrijf alvorens te solliciteren. In Vlaanderen zijn er momenteel 20.234 openstaande vacatures in controlling & accounting. En daar staat die van jou dus ook tussen? Hoe bereik je dan tóch die perfecte boekhouder, business controller of financieel analist?
De kandidatenmarkt
Vroeger was er een arbeidskrapte, waardoor werkzoekenden sneller een functie aannamen om zeker te kunnen zijn van een job. Vandaag is de arbeidsmarkt een kandidatenmarkt. De sollicitant kiest zelf weloverwogen waar hij zal starten.
Waar hij zich op baseert? De waarden en normen moeten overeenstemmen, alvorens hij de stap zal wagen, eerder dan de pure jobinhoud & competenties. Hij wilt dus zo snel mogelijk weten over welk bedrijf het gaat & of hij zich daarin ziet passen. Anonieme vacatures zoals “bij bedrijf X in Antwerpen, actief in de retailsector” of “onze opdrachtgever in Brussel, een internationale speler in de chemische wereld”, spreekt daardoor niet meer aan. En geef toe… Koop jij een huis zonder foto’s?
Bij ufinity houden we ons dagelijks bezig met het matchen van de juiste financiële kandidaat met het juiste bedrijf. We kennen de huidige kandidatenmarkt door & door. Dat eenvoudig weg je job posten en wachten tot de cv’s binnenstromen al lang verleden tijd is, hoeft geen nieuws te zijn, maar…
... hoe kan jouw vacature wél opvallen tussen die duizenden andere?
Onze visie: door ons jullie zoektocht naar de ideale collega voor jullie finance team in exclusiviteit te laten voeren. Uiteraard staan onze vacatures online op al die verschillende jobsites, zoals StepStone, Vacature.com en Indeed, aangevuld met ons eigen jobboard op ufinity.be, maar bij exclusiviteit gaan we net dat stapje verder.
- We communiceren met bedrijfsnaam, namen van (naaste) collega’s. Zo kunnen sollicitanten meteen heel persoonlijk lezen bij wie ze in een team terecht zullen komen, hoe de teamstructuur in elkaar zit en wie hun collega’s zullen zijn. Geïnteresseerde kandidaten vinden het fijn om meteen inkijk te krijgen in het reilen en zeilen van het financieel departement waar ze terecht zullen komen.
- We kunnen veel gedetailleerder ingaan op het aanbod dat bij de functie hoort. Door linken te kunnen leggen met de expliciete producten, diensten, filosofie en cultuur van het bedrijf, weet een kandidaat meteen of er muziek klinkt. We geven daarbij ook heel transparant aan wanneer iemand net wél of net niét zou moeten solliciteren. Het zorgt al voor een zogenaamde eerste schifting, het kaf wordt al in een eerste fase van het koren gescheiden
- Last but not least, bieden we de optie op een bedrijfsvideo aan. Het voordeel daarvan? De persoonlijke fit met de bedrijfssfeer- & cultuur wordt sneller beslist, het algoritme van sociale media zoals LinkedIn, Facebook en Instagram verspreidt video vele malen sneller & verder dan een statische post. En vooral: het spreekt ook de latente werkzoekenden gemakkelijker aan. Ze zullen de stap sneller wagen, als ze de sfeer alvast via video hebben kunnen opsnuiven. De eventuele drempel om te solliciteren verdwijnt.
Bekijk hier enkele vacaturevideo's bij onze klanten:
Conclusie?
Veel meer dan een hype, is de kracht van employer branding een niet te ontkennen realiteit. Denk daarbij ook zeker en vast aan het verschil tussen de onderneming als merk ten opzichte van de financiële afdeling als merk. En in het bijzonder aan die laatste kunnen we in het geval van exclusiviteit een sterk gezicht geven.
Benieuwd naar ons aanbod? Laten we kort even afstemmen. Je kan me bereiken via onderstaande coördinaten.
Tot binnenkort?